Premis Embarrat 2015

05/07/2015
moon

Premis Embarrat 2015

El jurat configurat per Glòria Picazo, comissària; Anselm Ros (Comissari de l’Institut d’Estudis Ilerdencs);Josep M. Ganyet, comunicador i professor de nous mitjans de comunicació audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra; Alexandra Laudo , directora de la plataforma de comissariat Heroínas de la Cultura i comissària a Sant Andreu Contemporani; Albert Mercadé, director de la Fundació Arranz-Bravo; Ramon Sicart, director de la Galeria Sicart de Vilafranca del Penedès, han decidit atorgar els següents presmis EMBARRAT 2015:

Premi Embarrat d’Arts Visuals i Sonres 2015,dotat amb 2.000 €, per a Madhuban Mitra and Manas Bhattacharya (Índia), pel seu treball Sentinels

Premi Embarrat – Insitut d’Estudis Ilerdencs 2015 per a Estela Ortiz (Terrassa, 1988) pel seu treball The serving handbook: standard appropriate expresions

PREMI EMBARRAT 2015
Madhuban Mitra
 (Índia, 1972) va estudiar literatura anglesa i es va doctorar en estudis culturals, i en Mana Bhattacharya (Índia, 1977) va cursar cinematografia després de completar un mestratge en literatura comparada. Tots dos van rebre, el 2011, a l’Índia, el guardó Skoda Breakthrough Artist Award a la millor primera mostra individual. La seva obra s’ha exposat a la Biennal de Fotografia de Salònica (Grècia) i al Festival Internacional de Fotografia de Singapur. Algunes de les seves mostres recents i futures inclouen Postimatge, a la galeria Photoink (Nova Delhi) i Postdatar: fotografia i història heretada a l’Índia, al Museu d’Art de San José i al Museu d’Art Ulrich (EUA). El seu nou projecte, en què treballen com a finalistes del premi GD4PhotoArt, s’exhibirà a l’octubre del 2015 al museu MAST de Bolonya (Itàlia), en una mostra comissariada per Urs Stahel.

Sentinels és una sèrie de 6 videoretrats de guàrdies de seguretat realitzats a la desapareguda fàbrica National Instruments Ltd de Calcuta, l’única fàbrica de càmeres fotogràfiques de l’Índia. Amb l’arribada de la globalització, la companyia va decaure: a primers dels noranta va aturar la producció i, des de llavors, va reduir progressivament el nombre de treballadors. Tots els guàrdies de seguretat són militars retirats i han estat custodiant les vastes ruïnes industrials durant dècades. Aïllats de l’exterior, viuen a les instal·lacions de la fàbrica i les protegeixen: acompleixen doncs l’absurda funció de protegir una ciutadella que ningú no envairà. En els treballs s’utilitza una tècnica especial d’edició per ocultar els “talls” del metratge, de manera que els subjectes immòbils mantenen la seva posició davant la càmera durant un període de temps impossible (tan llarg com dura l’enregistrament) i adquireixin així atributs d’estàtua. En reforçar l’aspecte cíclic i repetitiu del Temps industrial, cada vídeo funciona com un pur bucle en què la noció de “durada” no és aplicable: l’absència de talls fa que l’espai de temps sigui infinit. Són tan sols els lleus, gairebé imperceptibles moviments físics dels subjectes, com el parpelleig, la respiració o un ocasional gest de neguit, els que fan que la imatge difereixi d’una fotografia fixa.

sentinels

Premi Embarrat – Insitut d’Estudis Ilerdencs 2015

Estela Ortiz (Terrassa, 1988) Nascuda a Terrassa. Llicenciada en ciències polítiques per la Universitat Autònoma de Barcelona, i recentment graduada en Arts Aplicades al Mur a l’Escola Massana. La seva obra es desenvolupa a cavall entre els Estats Units i Barcelona; en un intent d’aproximar-se als grans temes politicosociològics contemporanis, l’artista exposa una combinació entre l’art i l’imaginari social, des d’un punt de vista crític, i alhora utilitza tècniques artístiques tradicionals.

The serving handbook: standard appropriate expresions documenta les frases que utilitzen els cambrers en els restaurants als Estats Units d’Amèrica. Tot i que no responen a cap manual preestablert, els cambrers de tot el país sembla que segueixin un patró comunicatiu determinat. En un sistema de salari basat en les propines, el servei es ven com un producte estàndard en el seu estat més ideal i eficient, a fi de buscar un impacte que presenti el major benefici econòmic, però en complet detriment de l’autenticitat i personalitat individuals.

estela

2 Comments. Leave new

Hola ,
Soc artista visual i voldria rebre informació del premi per les seguents convocatories .
El meu email es jplana14@xtec.cat
Gràcies
Jordi Plana

Respon

Perfecte Jordi!
T’hem inclòs a la llista de correu!
Gràcies!
Embarrat

Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *